سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردان پر خاشگر ریه های ضعیف تری دارند

رابطه عصبانیت با فرسایش ریه

یک مطالعه جدید گزارش داده که  مردان میانسال که عصبانی و خصمانه هستند نیز ریه هایشان را با سرعت زیاد فرسایش می دهند. محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد اظهار داشتند که خصومت بر روند هورمونی تأثیر می گذارد که به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را مختل می کند ، باعث التهاب مزمن می شود که به بافت آسیب می رساند. این کار براساس مطالعه پیری هنجاری اداره پیشکسوتان ایالات متحده انجام شده است ، که در سال 1986 670 مرد بین 45 تا 86 سال را استخدام کرد. میانگین سنی 62 سال بود. سطح خصومت آنها با یک آزمایش استاندارد به نام مقیاس کوک-مدلی ارزیابی شد و قدرت ریه آنها ابتدا با حجم هوایی که می توانستند در 1 ثانیه از بدن خارج کنند تعیین شد. داوطلبان طی هشت سال بعدی سه بار مورد آزمایش قرار گرفتند.

کاهش و افت سریع ریه ها

محققان پس از فیلتر کردن عواملی که می توانند نتیجه را مخدوش کنند ، مانند سیگار کشیدن و تحصیلات ، دریافتند که میزان خصومت مردان ارتباط تنگاتنگی با قدرت ریه دارد. کسانی که خصمانه تر شدند نسبت به همتایانی که خلق آنها بدون تغییر مانده یا مثبت تر شده اند ، سریعاً کاهش قدرت ریه را تجربه می کنند. و هرچه خصمانه تر می شدند ، قدرت ریه آنها نیز کمتر می شد. تحقیقات قبلی خصومت و عصبانیت را با بیماری های قلبی ، آسم ، فشار خون بالا ، سندرم روده تحریک پذیر و سایر اختلالات مرتبط دانسته است ، اگرچه ماهیت دقیق این پیوند مشخص نیست. مقیاس خصومت کوک-مدلی (Ho) معیاری در روانشناسی است که برای سنجش شخصیت و خلق و خوی فرد ، به ویژه درجات خصومت طراحی شده است.

edley در سال 1954 ، مقیاس کاربردهای گسترده ای در تعریف خصومت و پرخاشگری به عنوان یک عامل بالقوه موثر در سلامتی و مرگ و میر پیدا کرده است. استرس و احساسات شدید می توانند باعث مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس و تنفس سریع شوند. در یک فرد سالم ، اثرات ناشی از استرس بر ریه ها معمولاً خطرناک نیست ، اما برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند ، می تواند علائم را بدتر کند. غم و اندوه مستقیماً بر ریه ها تأثیر می گذارد. اگر نتوانیم این احساسات را ابراز کنیم یا تحت تأثیر آنها قرار بگیریم ، ریه ها را ضعیف کرده و عملکرد اصلی آنها تنفس را به خطر می اندازد. 

منبع : http://lungspecialist.ir/